Інші статті витрат

Інші статті витрат

BuildBusiness

   Продовжуємо розгляд побудови бізнесплану і наступний ряд статей витрат, що допоможуть розвивати бізнес. 

   Загальний принцип формування цих статей описаний у публікаці "Початок ціноутворення-бізнесплану". Розглянемо детальніше можливий набір витратних статтей.

   Оренда приміщення - витратна стаття, яку варто закладати у розрахунок собівартості продукції, навіть якщо приміщення є у власності підприємства чи підприємця. Оренда приміщення може і має працювати як окремий бізнес, оскільки було вкладено значні кошти при купівлі чи будівництві. Приміщення необхідно утримувати у належному стані, сплачувати податок на землю, можливі інші витрати. Упущення цієї статті можна сприймати як закопування грошей у землю чи марнотратство.

   Якщо є декілька одиниць обладнання чи виконуваних операцій то формування статті варто розділити відповідно між операціями пропорційно зайнятій площі, також при цьому треба враховувати площу офісних приміщеннь, що необхідні для управління бізнесом. Тобто, в розрахунок вартості кожного типу операції що виконується у приміщенні треба закладати частку відповідно зайнятій площі для формування суми оплати оренди.

   Цю статтю легко порахувати виходячи із фіксованої суми, що треба заплатити, наприклад, у місяць і планового завантаження на цей же період. Тобто доформувати вартість однієї робочої хвилини статтею Оренда приміщення.

   Електроенергія - при формуванні цієї статті треба враховувати потужність обладнання і слід пам'ятати про додаткові витрати енергії на освітленя, сигналізацію, роботу офісної техніки, опалення, тощо. Тому до визначеної електричної потужності обладнання при розрахунку вартості операції на час роботи, слід додавати певний запас на покриття вказаних вище затрат.

   Опалення - стаття, що фактично є витратною у сезонний період, але для стабілізації собівартості продукції варто розподілити накопичення у цю статтю упродовж усього року.

   Зв'язок - стаття, що має покрити витрати на телефонію, інтернет та, можливо, інші види зв'язку.

   Реклама - стаття, що дозволить сформувати фонд для оплати рекламних витрат.

   Компютери і програми - оскільки комп'ютерне і програмне забезпечення постійно розвиваютьсяі вдосконалююся і тому швидко старіють, варто формувати цю статтю.

   Господарські витрати - стаття, що може бути пов'язана із витратами на прибирання, офісними витратами, витратами на воду, каву, чай, тощо.

   Фонд розвитку - стаття, що має забезпечити розвиток підприємства через витрати на пошук вдосконалень виробничого процесу. Можливе використання як премія для заохочення ініціативи чи старання працівників.

   Підприємець може визначити на свій розсуд ще й інші статті витрат але принцип має зводитися до закладання вартості статтей у кожну робочу хвилину кожної операції підприємства.

   Коли підприємець підсумує вартість кожної статті у хвилині роботи визначеної операції і додасть що цього вартість матеріалів і, відповідно, додасть нарахування податків, то отримає свою ціну, яка вже буде впливати на формування ринкових цін. Тобто, щоб порахувати вартість роботи буде необхідно навчитися правильно рахувати час, що має бути затрачений на цю роботу. Отже рано чи пізно підприємець дійде до розуміння важливості нормування кожної операції і закладання визначеного часу на її виконання. Приклади нормувань будемо розглядати у інших статтях.

   Поважаючи свою працю і працю своїх співробітників підприємець або буде тримати свою ціну і заробляти, або буде шукати інші напрямки бізнесу де зможе досягнути успіху.

   У наступній статті розглянемо принципи формування податкових статтей і отримаємо цілу картину ціноутворення.