Публікації

Монополія

«Поки товстий схудне, то худий здохне.»

Уникати монополії - бізнес має бути розділений. - Друге правило бізнесу.

   Постачальник ресурсів не має бути одночасно і споживачем і виробником.

Наприклад, постачальник паперу не може бути друкарнею. Це різні бізнеси і іх поєднання може приводити до виникнення монополій.

Власник, що здає приміщення в оренду, не може використовувати своє приміщення безоплатно для свого іншого бізнесу.

Постачальник газу не може бути власником газопроводу, тощо.

   Монополія - це крайність, що унеможливлює конкуренцію, через певні преференції монололіста.

   Можливо, як винятки, можуть існувати певні природні монополії, та такі випадки мають бути чітко описані у законах та, найімовірніше, бути у державній власності. Наприклад підприємство, що розробляє певне унікальне родовище корисних копалин (що належить усім громадянам держави), має бути у державній власності.

   Якщо виникає ситуація, коли ряд однопрофільних підприємств закриваються і залишається одне чи два - це сигнал для антимонопольного комітету для прийняття відповідних рішень. Рішенням може стати розділення підприємства на частини, або переведення (примусовий продаж) у державну власність, якщо неможливо розділити. Розділення бізнесу в такому випадку має спричинити виникнення конкурентного середовища.

   Підприємець, зазвичай, прагне до монополії, адже у такий спосіб зможе досягнути найвищої прибутковості свого бізнесу. 

Стаття у стадії написання...